Bywają takie momenty podczas, gdy do drukarki wkłada się zamiennik i … nic. Absolutnie nic się nie dzieje, a powinno działać bez zarzutu. Zakupiliśmy odpowiedni zamiennik, który miał funkcjonować na takiej samej zasadzie jak oryginalny wkład. Nie można niczego wydrukować, zaczynamy się zastanawiać co jest nie w porządku. Czy drukarka się popsuła, czy może coś nie tak jest z zakupionym zamiennikiem?
Jeżeli jest problem… wystarczy go znaleźć.
Jesteśmy już na etapie wkładania zamiennika do drukarki i automatycznie wyskakuje nam komunikat o błędzie, czasami pojawia się wykrzyknik lub świeci się kontrolka zaistniałego błędu, że najwyraźniej coś jest nie tak jak być powinno. W pierwszej kolejności powinniśmy się upewnić, czy prawidłowo włożyliśmy wkład, usunęliśmy wszystkie zabezpieczające go folie i czy nie jest on czasami wadliwy. Jeżeli jest zakupiony z pewnego źródła, to ten fakt jest mało prawdopodobny. Dlatego też znikomym jest przypuszczanie, że wkład zastępczy jest problemem, tylko blokada wynikająca z kompatybilności urządzenia z zamiennikiem. Kolejnym krokiem, który powinniśmy podjąć to zresetowanie sprzętu. Jeżeli wkład nie jest widoczny dla drukarki, koniecznym jest wyłączyć i włączyć ponownie urządzenie, z tego względu, że niekiedy zdarza się też tak, że sprzęt zapamiętuje poprzedni zapis używanego wkładu i od razu nie jest wstanie wykryć nowego zamiennika, który dopiero co został włożony. Jeżeli to jest przyczyną, to po ponownym uruchomieniu sprzętu drukarka powinna działać bez zarzutu. Jeżeli po tej czynności znów wyskakuje błąd i drukarka nadal nie widzi zamiennika, to warto w ten czas sprawdzić, czy nowe zasobniki są prawidłowo zainstalowane. Warto w następnym etapie poszukiwań przyczyny nieprawidłowości zagłębić się w temat oprogramowania drukarki i powyłączać, tj. dezaktywować funkcje odpowiadające za najlepszą jakość wydruku i przy tym problemie rozwiąże to zaistniały brak odczytu zamiennika.
Jeżeli wszystkie patenty zawodzą…
Jeżeli nadal nasza drukarka nie widzi zamiennika, powinniśmy zagłębić się w temat panelu sterowania systemu Windows. Przeanalizować ustawienia i opcje uwzględnione, które może nie powinny być zaznaczone, a są. Mechanicznie pozaznaczać lub odznaczyć opcje, które naszym zdaniem powinny być wyszczególnione i nie pozwolić na to, by w tym przypadku drukarka decydowała automatycznie, gdyż ustawienia jej mogą odbiegać od takich, które powinny być aktywne. Najczęściej zdarza się tak, że brak komunikacji urządzeń między sobą i brak wykrywalności zamiennika przez drukarkę wynika z automatycznych aktualizacji drukarki, których samodzielnie nie ustawiliśmy, a co istotne większość z nas w ogóle nie wie jakie opcje są na bieżąco aktualizowane dopóki tego nie sprawdzimy. Urządzenie samoczynnie pobiera niezbędne do funkcjonowanie sterowniki, które w rezultacie mogą utrudniać funkcjonowanie zamienników w drukarkach. W ten czas należy dezaktywować funkcję automatycznej aktualizacji, po czym przywrócić pierwotną wersję oprogramowania. Takie działania powinny pomóc, jeżeli to nie przyniesie oczekiwanego rozwiązania to warto zasięgnąć porad fachowców w tym zakresie, z sprzedawcą, u którego zakupiliśmy toner i jego ewentualną reklamację, czy też zasięgnąć pomocy w serwisie drukarek Rzeszów.
Zobacz także: Komputer nie widzi drukarki – najpopularniejsze problemy i rozwiązania