W przypadku niektórych drukarek atramentowych po wymianie kartridża z tuszem na drukarce pojawia się informacja, że wykryto podrobiony lub ponownie napełniony pojemnik z tuszem. Jak poradzić sobie w takiej sytuacji? Oczywiście trzeba wspomnieć, że z takim problemem mogą spotkać się wyłącznie osoby korzystające z wkładów tzw. zamienników oryginalnych kartridżów z tuszem. Jednakże taki komunikat wcale nie oznacza, że do końca użytkowania wspomnianej drukarki trzeba będzie korzystać z drogi tuszy oryginalnych.
Skąd wziął się problem?
Większość producentów drukarek zaczęło wzbogacać swoje urządzenia o oprogramowania uniemożliwiające stosowanie nieoryginalnych wkładów z tuszem w swoich drukarkach. Takie działanie nie tylko z pewnością jest podyktowane troską o stan urządzenia, a także dobro użytkowników, ale również o przychody, które znacznie ucierpią, ponieważ większość przychodów firm sprzedających drukarki nie bierze się ze sprzedaży urządzeń drukujących, lecz materiałów eksploatacyjnych. Każdy z nas chce mieć wybór, czy chce korzystać z drogich tuszy oryginałów, czy może woli korzystać z tanich zamienników.
Czy można dalej stosować zamienniki w drukarkach?
Po pojawieniu się komunikatu o braku godności pojemnika wcale nie musimy go oddać utylizacji lub zwrócić sprzedawcy. Brak zgodności dotyczy wielu marek drukarek z aktualizacją oprogramowania. Pierwszym ważnym krokiem jest wyłączenie auto aktualizacji, co pomoże nam w przyszłości uniknąć tego typu niespodzianek. W przypadku drukarek bez panelu wyświetlacza, należy uruchomić program sterujący urządzeniem oraz wybrać opcję „podłącz drukarkę do sieci”, kiedy strona się załaduje w zakładce aktualizacje drukarki warto odznaczyć pole „automatycznie zainstaluj aktualizacje”. W przypadku drukarek z panelem wyświetlacza wystarczy wejść w „konfiguracje” i podobnie jak wcześniej dezaktualizować auto aktualizację.
Zobacz także: Czy warto kupować tanie tusze i tonery?